Navigáció

· Vendégházak
· Galéria
Akciónk folytatódik!

Gyűjts össze 5 db, békés halas azonos fajta napijegyet és hozd vissza.
A hatodik alkalommal megvendégelünk egy horgászatra.

További információ:

Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
2016 - s év utolsó Domolykói!

Dec. 30 án nyugodtabb, már hetek óta megsimult csendes télies idő lepte meg megyénket. Éjjel pár fok mínusz, nappal mínusz 2 és plusz 2-3 fok között ingadozunk. Néha süt, de inkább nem, ködös fátyolba hajszolja a tél a napot. Igazából beállt idő van, csak ami nekem most sem tetszik az év végéből, az a forgatag, amivel az ünnepek ilyenkor telnek.

Magam részéről menekülök minden ilyen elől, mert az emberek ilyenkor mintha eljött volna a világvége, mintha másnap nem kelne fel a nap, reggel nem világosodna ki, nem lenne holnap. Egymást tapossák - lökdösik a kényszerérzetük miatt a boltokban, az utcákon, a buszokon és minden közhelyen. Ezzel nem kis mértékben akadályozva azokat, akik csak a szokásos tennivalójukat próbálják intézni.

Nos, én ebből amennyire lehet, kimaradok. Otthon fröccsözgetek, beszélgetek és találkozok hasonló gondolkozásúakkal, szerelgetek a jövő évi versenyekre - pecákra, javítgatom a felszereléseimet és megyek pecázni, bujkálni olyan helyekre ahol kevés emberrel találkozhatok. Ilyenkor általában a cél halam a ragadozók, de főleg a Domi, azaz a kedvenc halam a Domolykó.

Helyismerettel jól fogható ilyenkor a pikkelyes, mű csalival és májjal is. Mű csaliban elsősorban az apró körforgók és apró fa halacskák a nyerők. Ebben az időszakban a májat favorizálom erős, mondhatni bunkó felszereléssel - cájggal. Erről nem írnék, hisz már többször írtam, az archívum korábbi Domis cikkekben meg van a felszerelés, ami most sem változik, mert minek. Ami működik hibátlanul, azon ne változtassunk.

Ma a megye legnagyobb folyóját a Rábát vettem célba Pityu barátommal. Reggel még gondolkoztunk, menjünk vagy maradjunk, de végül is elcsábultunk és már a vízparton is voltunk. Ráadásul nem az eldugottabb részre mentünk, szokásunkkal ellentétben. Mint következő opció, ha itt nem fogunk vagy valamiért nem Ok, akkor bent maradt, de nem használtuk ki, végig maradtunk.

Meglepődve tapasztaltuk, mennyien vannak kint a vízen, mennyien horgásznak. Csónakost is láttunk vagy 5-öt. Először kissé zavart, de hamar beláttam olyanok vannak kint, akik oda, azaz vízre valók.
Több halat is láttam fogni a többiektől és gondolkozás nélkül engedték vissza őket. Ez üdítő látvány mára a vízpartokon, egyre több az ilyen szerencsére. Volt bolognai-s, pergető, mártogató pecás is. Domolykókat, keszegféléket láttam fogni, amik hamar visszanyerték lételemüket, pedig volt bent szebb példány is.

Sajnos a kormoránok is repkedtek rendesen, zabálva – ritkítva – űzve - megsebezve a halakat. Ezzel mi a francot lehet kezdeni? Ezt a drága j-UNIO-ban miért nem látják, vagy nem akarják?
VÉDIK! Iszonyatos károkat okoz, túl van szaporodva és természetes ellensége nincs ennek a dögnek. Mellette ott van a vidra ami dettó!- mindenhol látom a nyomait ("pata"nyomokat, pikkelyeket, rágott halat, ürüléket). Most már annyi van belőle, hogy nappal is szabadon nézhető, ha valaki nem úgy közlekedik a természetben, mint az a bizonyos lila elefánt.

A hód meg egy külön fejezet mára, ami ugyan a halat nem bántja, de amit művel a vizekkel az vicc, illetve vicc hogy hagyjuk!

Szombathely kis patakjain (Gyöngyös, Perint, Arany patak) is tömegesen van. A városi szakaszokra is bevette magát, döntögeti mértani pontossággal tele a medret. Az eldugottabb és nagyobb patakokat folyókat, tavakat nem is említve. A vízügyesek bizonyára marhára örülnek annak, hogy visszatelepítették őket. Ez legalább annyira sikerült, mint a törpeharcsa, parlagfű (bár ez nem szándékos volt) betelepítése az országba.

Nekem ma is sikerült olyan Domikat fognom, amiket a kormorán megsértett, megvágott a csőrével. Ők éppen megúszták a találkozót, ami vagy begyógyul, vagy nem, és megfertőzik a többi fajtársukat is hisz ilyen hideg vízben nehezen és lassan gyógyul a seb + csapatban-bandázásban vészelik át a telet, ez meg egy veszélyforrás a többire is.

Az első Domit Pityu barátom fogta, de csak a 3 helyen, amit kiszemeltünk. Nem találtuk az első órában a halakat, csend volt a vízen. Tapasztalatból tudom, ha valahol egy jön, akkor ott több is van ilyenkor, érdemes maradni és érdemes a megakasztott halat mihamarabb elhúzni a helyről és csendesen szabadítás után visszatenni, akár úgy hogy nem a fogás helyén, hogy ne zavarjuk meg a többit. A nagyobbak egyből leveszik a drótot és elinalnak, beljebb úsznak a mederbe egy jó időre, ha valami gyanúsat érzékelnek. Érdemes keményebb talajú helyeket keresni ilyenkor és általában a nem túl mély részek előnyösebbek. Azokon a helyeken ahol nyáron kergethetjük, ahol jobbára fogható, ott tapasztalatom szerint kevésbé van. Valamiért mást szeret. A víz áramlása mindenképp fontos, sokkal hamarabb van kapásunk a májból kioldódó anyagok miatt is, ami jól terjed a hideg, de áramló vízben. Még a nagyon rohanó víz is jobb ilyenkor a majdnem teljesen álló limányosoknál.

A fák belógó koronája, nádszél, törések, akadók, nagyobb kőruganyok, mind téli haltartó helyek a Domik számára. Az 1 - 2,5 méter mély vizek a legeredményesebbek, ott tanyáznak télen szívesebben. Ha ezeket és ezek összességét jól mérjük fel, akkor sikeresek lehetünk, jót tudunk szórakozni. Ez így történt velünk is, a mai pecán 20 db körül fogtunk pár óra alatt, de foghattunk volna sokkal többet is, de inkább változtattunk a helyeken.

Inkább az apraja jött, egy nagyobb példány is volt horgon, de az meg a hely szűkössége és a vízre hajló fák miatt nem tudtam rendesen megakasztani, így leakadt fotózás előtt. A méretek 25-50 dkg körül mozogtak, jót szórakoztunk, kellemes délután volt, de a sötétedés és a hűvös hamar jött, ahogy a nap lebukott, a csalit is a végén már csak érzésre tudtam a horogra tűzni. Hiába, bár a nappalok hosszabbodnak, de azért még december van.

További pár kép a mai halakról..... Elsején meg hagyományosan az év első halát meg kell fogni a Zsennyei tavon, csakhogy jól induljon a szezon.

Buék!--levi

Mohó volt a nagy csalira, de megúszta!

ez is megfelelő

na jó, ez nem most volt. Csere bogarat sem láttam mostanában

itt már tapogattam a csalizáskor, a kapást meg a zsinóron éreztem csak.

közepes darab, de annál fickósabb volt a hideg vízben.

egy 50 dkg körüli példány

jól látszik a nagy horog, amit nehezebben is nyel be, így kevésbé sérül a hal.

kormorán ejtette seb.

itt egy másik kormorán által sebzett 40 dekás egyed

Hozzászólások
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

TÁBOROK

Január 1-től - Március 31-ig :

HÉTFŐ SZÜNNAP

Éjszakai nyitva tartás:

(Májustól - Szeptember végéig)
Péntek – Szombat
20.00 – 06.00 óráig

Éjszakai horgászat
Éjszakai horgászat a
téli nyitva tartás alatt!