Rakós botos szomszédvári rangadó...
Írta: fishfarm - Dátum: április 18 2017 04:41:42
Vas-Zala

Rakós botos szomszédvári rangadót tartottunk nagypénteken egy kis húsvéti bemelegítőnek. 11-11 versenyző sorsolt csapatonként a reggeli iszogatás, beszélgetés után a versenytóra. Ez a rakós csata volt a 2017 es év versenytavi nyitó bulija, már ami a fogásnemet illeti.

Kissé tartottunk tőle, hisz éjszaka még 0-2 fokokat mutatott a hőmérséklet mérő, annak ellenére, hogy nappal nagyon kellemes 15-20 fokig kúszott fel az a bizonyos higanyszál. Ekkora felületű vízen ez még nem a jó előjelek csoportjába tartozik, pláne ha max. 13 méteres rakósbottal kell "halásznyi ". Mit lehet tenni? Beszélgettük a zalai CSK -val Bognár Gyuszival a versenyt megelőző napokban. Ez van ezt kell és fogjuk megoldani......

....részletek

Teljes hír
Vas-Zala

Szerencsére a társaság jól megoldotta, pedig még a széltelenség sem segítette a halak kapókedvét. Az etetéseken viszonylag hamar, úgy 1/2 óra elteltével már mindenhol jelentkeztek kopoltyús barátaink. A délelőtt slágerét Köppel doki szolgáltatta egy 10 dkg híján 15 kilós ponty partra vonszolásával. Egy darabig eltartott a 16 os előkével. Ez mellett, még jó méretű pontyokat, dévéreket, kárászokat, balinokat adott szép számban a víz. Kegyeibe fogadta a zsennyei tó a társaságot, mert a nem túl jó időjárási előjelek ellenére, korrektül kiszolgálta a víz a bandát.

Első forduló lefújása után, jó hangulatú mérlegelés következett, amiből már sejteni lehetett a szoros délelőtti eredményt. Mindösszesen 3 pont volt a mi javunkra. Előnynek előny, de hát ez elég sovány. A 4 db szektor első helyét Somogyi Bazsi 28750 gr, Keserű Norbi 6830 gr, Levi 14530gr, dr.Köppel Szili 17830gr szállította. Ez alapján 3 elsőséget is a vendég zalai srácok zsákoltak, de mégis leheletnyi előny nekünk jutott.

Kaja és piálgatás után, uccu a második forduló ott folytatódott, ahol abba hagytuk az elsőt. Az etetéseken a halak, de táplálkozni nehezen akartak. Áprilisi szeszélyesség a halakra is jellemző ebben az időszakban. A dévér nagyobbik része leívott már és a "sebeit" nyalogatja, a kérész azaz a kárásznak napjai vannak az ívásra. Ahogy 3-4 napig egyfolytában nappal 20, éjjel 10 felett lesz a hőmérséklet--vélhetően azonnal a természet parancsolni fog a kárász népségre. Szóval, az sem a nagy zabálással van ilyenkor elfoglalva. A pontyok is hamarosan készülődnek már ilyentájt. Ezért ilyenkor mindig kicsit lutri a versenyzés.
Délután lényegesen több volt a pályán a nagytestű ponty, amit vagy megfogtunk vagy nem. Külsős halak is borzolták a társaság kedélyeit.

Szoros eredmények jöttek úgy félidőtájt. A hangulatra most sem lehetett panasz, senki sem vérre menőre vette, de mindenki odatette magát amennyire csak bírta. A lefújás előtti percekben is sokan szákoltak olyan halakat, amik a szektor sorrendet átrendezték. Mérlegeléskor az első 2 szektort nézve, 15-15 pontot "gyűjtött" mindkét csapat. Ennél szorosabb nem lehet. Jött a mi szektorunk, amit szerencsére 3 pont előnnyel tudtunk hozni. Ez már bizakodásra adott lehetőséget, hisz a negyedik szektorunkat nagyon el kellett volna rontani a mieinknek ahhoz, hogy ezt meg lehessen fordítani a délelőtti előnyünkkel együtt. Persze ezt nem hagyták csapattársaink, 1 mínusszal letudtuk azt a szektort, így összesítésben 5 fával nyertünk-kugli nyelven. A szektor elsőségeket Incze Tomi 18080 gr, Zsöni 20610 gr, Kerényi Ervin 13730 gr és Köppel doki 17320 grammal szolgáltatta.

A megfogott össz. súly is egy picit a mi javunkra billent 189.600 és
176.190 arányban. 366 kilót varázsolt ki kis időre a zsennyei vízből a mezőny. Mérlegelés után vissza a helyükre, hogy másnap ismét egy másik rakós verseny keretein belül megmérkőzzünk velük. Mondhatni sikerült, mert 10 feletti halból vagy 15- db ot kivarázsolt a társaság fejenkénti össz 57 kg os átlagfogással!

Na de vissza a két megye összecsapására, szóval itthon tartottuk a 3 pontot, szoros eredménnyel, de sikerült. Tavaly "idegenben" Zalában is nyertünk és előtte évben is itthon. Mondhatni jó a sorozatunk, de nem ez a legfontosabb. Jó ez a hagyomány, érdemes ezt tovább ápolni, kellemesek ezek a baráti csaták és mindig egy remek évindító peca verseny szempontjából.

Gratula mindenkinek, hamarosan ismét találkozunk!
Szemétben, vidrában és kormoránban szegény, jó barátságokban, fogásokban gazdag vízpartot mindenkinek:-).